Εικόνα μαθήματος ΚΛΙΝΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ (ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ)
Δ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Περίληψη της μαθησιακής ενότητας

Σκοπός της μαθησιακής ενότητας είναι η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων και των δεξιοτήτων που απέκτησαν στον κλινικό χώρο του νοσοκομείου και ειδικότερα στο χειρουργείο, στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία (ΤΕΙ). Οι εκπαιδευόμενοι/ες στην ενότητα αυτή, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκόμισαν στη θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευσή τους, θα αναπτύξουν δεξιότητες στον χειρισμό του αποστειρωμένου/άσηπτου υλικού, θα παρακολουθήσουν διάφορες χειρουργικές επεμβάσεις, ενώ παράλληλα θα εφαρμόσουν τις βασικές αρχές νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς με επείγοντα παθολογικά και χειρουργικά νοσήματα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών και στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία.

  • Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα είναι ικανοί/ές να:

  • λαμβάνουν τα ζωτικά σημεία του/της ασθενούς καταγράφοντάς τα σε σχετικό έντυπο σύμφωνα με τις ενδεδειγμένες διαδικασίες,
  • εκτιμούν το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα του/της ασθενούς,
  • συνεπικουρούν στην κλινική ιατρική εξέταση στο ΤΕΠ και στα ΤΕΙ,
  • συμμετέχουν στην προετοιμασία των ασθενών για παρακλινικές εξετάσεις,
  • συμμετέχουν στη διαδικασία υποδοχής ασθενούς στο ΤΕΠ,
  • καθοδηγούν τους/τις ασθενείς που προσέρχονται στο ΤΕΠ και στα ΤΕΙ,
  • συμμετέχουν στην παραλαβή του/της χειρουργημένου/ης ασθενούς στο χειρουργικό τμήμα
  • φροντίζουν την προετοιμασία του υλικού για αποστείρωση,
  • βοηθούν στην τοποθέτηση και αφαίρεση ταινιών και ναρθήκων γύψου,
  • εκτελούν χειρουργικό πλύσιμο χεριών με σκοπό την πρόληψη μετάδοσης των λοιμώξεων,
  • υιοθετούν δεξιότητες για τον χειρισμό του αποστειρωμένου/άσηπτου υλικού,
  • αναγνωρίζουν τα έντυπα που συνοδεύουν τον/την ασθενή κατά την υποδοχή στο χειρουργείο,
  • επιμελούνται τη χειρουργική αίθουσα, τη χειρουργική κλίνη και το χειρουργικό τραπέζι,
  • συνοδεύουν τον/την ασθενή για την προετοιμασία της αναισθησίας στη χειρουργική αίθουσα,
  • συνεργάζονται με τον/τη νοσηλευτή/τρια κυκλοφορίας για τον χειρισμό του άσηπτου υλικού κατά τη διάρκεια της χειρουργικής επέμβασης, και
  • ενθαρρύνουν τον/την ασθενή κατά τη διάρκεια παραμονής του/της στην αίθουσα ανάνηψης.
  • Αριθμός ωρών διδασκαλίας της μαθησιακής ενότητας ανά εβδομάδα
    Θεωρία (0), Εργαστήριο (16), Σύνολο (16)

Εικόνα μαθήματος ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
Δ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Περίληψη της μαθησιακής ενότητας

Σκοπός της μαθησιακής ενότητας είναι να εισάγει τους/τις εκπαιδευόμενους/ες στις βασικές αρχές υποστήριξης της ζωής, με σκοπό να αντιμετωπίσουν με επιτυχία επικίνδυνες και απειλητικές καταστάσεις για τη ζωή του/της ασθενούς. Η ενότητα πραγματεύεται τις βασικές αρχές για την άμεση αντιμετώπιση του/της ασθενούς στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ). Παρέχονται εξειδικευμένες γνώσεις για την παροχή πρώτων βοηθειών σε επείγουσες καταστάσεις, στην παροχή Βασικής Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ), στην αντιμετώπιση της πνιγμονής, του πνιγμού, σε αναφυλακτικό σοκ και σε δεξιότητες χρήσης και τοποθέτησης αεραγωγού για άμεσο αερισμό. Στο εργαστηριακό μέρος της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι/ες χρησιμοποιούν προπλάσματα και εξοικειώνονται στην αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών εφαρμόζοντας τα βασικά πρωτόκολλα της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση του αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή. Επιπλέον, εφαρμόζουν τεχνικές ακινητοποίησης καταγμάτων ή άλλων ορθοπεδικών κακώσεων, δεξιότητες και τη διαχείριση πολυτραυματία, την επείγουσα αντιμετώπιση δηλητηριάσεων, εγκαυμάτων, νυγμών και δηγμάτων.

  • Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα είναι ικανοί/ές να:

  • καθοδηγούν τους/τις ασθενείς που προσέρχονται στην υγειονομική μονάδα, τηρώντας τα ενδεδειγμένα πρωτόκολλα αντιμετώπισης επειγουσών καταστάσεων,
  • εφαρμόζουν τον αλγόριθμο της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ), σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης,
  • εφαρμόζουν την τεχνική ρινικού επιπωματισμού, σύμφωνα με τις οδηγίες αντιμετώπισης της ρινορραγίας,
  • υποστηρίζουν την ομάδα υγείας στη διαδικασία της ενδοτραχειακής διασωλήνωσης, εφοδιάζοντας με τον κατάλληλο εξοπλισμό/υλικά το τροχήλατο ανάνηψης,
  • ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ των μελών της διεπιστημονικής ομάδας,
  • υποστηρίζουν τη διεπιστημονική ομάδα στις επείγουσες καταστάσεις που προκύπτουν καθ’ όλη τη διάρκεια νοσηλείας του/της ασθενούς,
  • οργανώνουν το τροχήλατο αντιμετώπισης επειγουσών καταστάσεων, βάσει των κατευθυντήριων οδηγιών,
  • εφοδιάζουν με τον κατάλληλο εξοπλισμό/υλικά το τροχήλατο αντιμετώπισης επειγουσών καταστάσεων, συνεπικουρώντας στη διαδικασία των γαστρικών πλύσεων,
  • εφαρμόζουν απόφραξη του αεραγωγού από ξένο σώμα (πνιγμονή), με χειρισμό Heimlich, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης,
  • αναγνωρίζουν τις καταστάσεις πνιγμού (ατελούς ή μη) συμμετέχοντας στη διαδικασία ανάνηψης, με την καθοδήγηση των νοσηλευτών/τριών,
  • αντιμετωπίζουν τραύματα από δήγματα ζώων και νυγμούς εντόμων, εφαρμόζοντας τις οδηγίες πρώτων βοηθειών,
  • εντοπίζουν τα συμπτώματα των αλλεργικών αντιδράσεων και του αναφυλακτικού σοκ, ενημερώνοντας τον/τη νοσηλευτή/τρια για την άμεση αντιμετώπιση σύμφωνα με το σχετικό πρωτόκολλο,
  • αναγνωρίζουν καταστάσεις δηλητηρίασης, συμμετέχοντας στη διαδικασία αντιμετώπισης σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες,
  • αντιμετωπίζουν καταστάσεις απώλειας της συνείδησης, εφαρμόζοντας τις ενδεδειγμένες πρώτες βοήθειες,
  • επιμελούνται επείγουσες μυοσκελετικές κακώσεις, εφαρμόζοντας μέτρα ανακούφισης, σύμφωνα με τα ισχύοντα ορθοπεδικά πρωτόκολλα,
  • φροντίζουν επικουρικά με την ομάδα επείγουσας παρέμβασης πολυτραυματίες, με ή χωρίς κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, εφαρμόζοντας τις σχετικές κατευθυντήριες οδηγίες, και
  • συμμετέχουν στην αντιμετώπιση επειγουσών και απειλητικών για τη ζωή καταστάσεων σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.
  • Αριθμός ωρών διδασκαλίας της μαθησιακής ενότητας ανά εβδομάδα
    Θεωρία (2), Εργαστήριο (2), Σύνολο (4)

Εικόνα μαθήματος ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ - ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Δ ΕΞΑΜΗΝΟ


  • Περίληψη της μαθησιακής ενότητας

Σκοπός της μαθησιακής ενότητας είναι να εισάγει τους/τις εκπαιδευόμενους/ες στις βασικές αρχές ηθικής και δεοντολογίας που διέπουν την άσκηση της νοσηλευτικής επιστήμης. Ο Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας περιλαμβάνει νοσηλευτικούς, νομικούς και κοινωνικούς κανόνες με σκοπό την ασφάλεια και προστασία των ασθενών. Η ενότητα πραγματεύεται την έννοια της ηθικής και δεοντολογίας, την ισότιμη παροχή νοσηλευτικής φροντίδας στους/στις ασθενείς, τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της διαφορετικότητας στην κουλτούρα, αλλά και τη διαχείριση δεοντολογικών αποφάσεων που αφορούν τη νοσηλευτική φροντίδα του/της ασθενούς. Αναλύονται στοιχεία σχετικά με τη νομοθεσία που διέπει τους/τις επαγγελματίες υγείας και την επαγγελματική ευθύνη. Επίσης, αναφέρονται οι φορείς της επαγγελματικής εκπροσώπησης και τα θεσμοθετημένα όργανά της. Η ενότητα πραγματεύεται φιλοσοφικές/ηθικές θεωρίες στον χώρο της υγείας και δεοντολογικούς κώδικες σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Επισημαίνονται τόσο οι ανάγκες και τα δικαιώματα του/της ασθενούς όσο και οι νομικές ευθύνες και τα δικαιώματα του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού. Οι εκπαιδευόμενοι/ες στην ενότητα αυτή έρχονται σε επαφή με βασικές έννοιες που στοχεύουν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στάσεων απέναντι σε ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που αφορούν την ολιστική φροντίδα του/της ασθενούς.

  • Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Όταν ολοκληρώσουν τη μαθησιακή ενότητα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα είναι ικανοί/ές να:

  • αποδέχονται τους κανόνες ηθικής και δεοντολογίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
  • τηρούν το νοσηλευτικό απόρρητο και τις εμπιστευτικές πληροφορίες που αφορούν την οντότητα του/της ασθενούς,
  • διακρίνουν και εφαρμόζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των βοηθών νοσηλευτών/τριών στην Ελλάδα,
  • αναγνωρίζουν τα δικαιώματα των ασθενών αλλά και τις υποχρεώσεις των βοηθών νοσηλευτών/τριών,
  • επισημαίνουν τις ευθύνες κατά την άσκηση του επαγγέλματος,
  • συνεργάζονται αρμονικά με τη διεπιστημονική ομάδα για την αποφυγή πιθανών συγκρούσεων,
  • εφαρμόζουν τις βασικές αρχές νοσηλευτικής δεοντολογίας σε όλα τα επίπεδα της φροντίδας του/της ασθενούς,
  • υπερασπίζονται την ασφάλεια και την προστασία του/της ασθενούς κατά την είσοδο και παραμονή του/της στο νοσοκομείο,
  • σχεδιάζουν το κατάλληλο θεραπευτικό περιβάλλον για την ταχύτερη ανάρρωση του/της ασθενούς,
  • υπερασπίζονται τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας του/της ασθενούς,
  • υιοθετούν τους κατάλληλους τρόπους ενθάρρυνσης της ελεύθερης έκφρασης των συναισθημάτων των ασθενών,
  • ενθαρρύνουν τον/την ασθενή να εκφράσει τους προβληματισμούς του/της κατά την παραμονή του/της στο νοσοκομείο,
  • επικοινωνούν με τον/την ασθενή, τηρώντας την αρχή της εχεμύθειας και εφαρμόζοντας τον κώδικα νοσηλευτικής δεοντολογίας, και
  • δημιουργούν την κατάλληλη θεραπευτική σχέση, σεβόμενοι τις θρησκευτικές και πολιτισμικές αξίες του ατόμου.

  • Αριθμός ωρών διδασκαλίας της μαθησιακής ενότητας ανά εβδομάδα
    Θεωρία (2), Εργαστήριο (0), Σύνολο (2)